متون حقوقی

متون تخصصی حقوقی، مقالات حقوقی ،قوانین و مقررات کاربردی

متون حقوقی

متون تخصصی حقوقی، مقالات حقوقی ،قوانین و مقررات کاربردی

متون حقوقی
وبلاگ حاضر با هدف تسهیل دسترسی به مطالب و مقالات وبعضاً مصوبات کاربردی ایجاد گردیده است.
در اینجا برای همه آنها که اهل قلم و فکر و مطالعه از جنس حقوقی هستند و آنچه که به آن باید پرداخت که مغفول مانده کرسی نگارش مطلب خالی است.

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

متون حقوقی : چند همسری را در شکل چند زنی و چند شوهری می‌توان تصور کرد. ولی بنا بر مطالعات جامعه‌شناسان، چند زنی در جوامع گوناگون همواره رایج بوده، اما چند شوهری هیچ‌گاه در جوامع متداول نشده است. اسلام از نظر کمی و کیفی تعدد زوجات را محدود و کنترل کرد، اما آن را برنینداخت. برای جواز چند همسری در اسلام برابر شروط مقرر، حکمت‌هایی چند وجود دارد. به سبب وجود همین حکمت‌ها، ممنوعیت قانونی تعدد زوجات در جوامع غربی نه تنها از شراکت جنسی افراد با زنان خارج از چارچوب ازدواج نکاست، بلکه فقدان مواد قانونی این رفتار هنجار گسیخته را افزایش داده است. منابع دینی با تجویز چند همسری، قواعد قانونی و دستورهای اخلاقی فراوانی را فراروی آن قرار دادند که همین مسئله به کنترل چند همسری در جوامع اسلامی انجامیده است.

متون حقوقی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۴۳
حقوقدان

متون حقوقی : در‌ شریعت اسلامی‌ طلاق،‌ ایقاعی است که جواز آن مطابق فطرت است. با این حال، خداوند آن را جز در مواردی، ناپسند می‌داند. در واقع، منابع اسلامی طلاق را به منزله‌ی آخرین راه حل برای بحران خانوادگی مباح دانسته‌اند. طلاق به دست مردان واقع می‌شود، اما زنان با شرط ضمن عقد می‌توانند خود را در طلاق خویش وکیل کنند.

متون حقوقی 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۰۴
حقوقدان

متون حقوقی:همه پرسی تقنینی در خصوص بازنگری قانون اساسی ، دستور مستقیم اصل یکصدوهفتادو هفتم است که پس از طی مراحل قانونی حتماً باید انجام شود. 

شورای نگهبان متون حقوقی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۲۹
حقوقدان

متون حقوقی: پس از بررسی قانون پیش فروش ساختمان در کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی،  اصلاح این قانون در دستور کار قرار گرفت.

مصوبات مجلس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۴۶
حقوقدان

متون حقوقی؛ برای شناخت مفهوم و هدف  دعوای اثبات مالکیت در ابتدا باید بگوییم که هدف خواهان و مدعی حق از اقامه و طرح دعوی با موضوع و خواسته اثبات مالکیت، شناسایی و اثبات وجود رابطه مالکیت بین خود و مال مورد نظر در برابر انکار یا تعرض دیگران است تا بدین وسیله بتواند حمایت قانون را جلب نماید و از آن برخوردار شود .

متون حقوقی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۳۹
حقوقدان
پنجشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۱۶ ب.ظ

تفاوت بین مجازات تعزیری و مجازات حدی

متون حقوقی؛ یکی از موارد مطرح در متون حقوق جزا مجازاتهای حدی است که در ارائه تعریف و شناخت آن می گویند قانونگذار میزان و نحوه ی مجازات حد را از متن صریح قرآن اقتباس کرده و مقدار آن مطابق مقداری است که در قرآن ذکر شده، مانند مجازات شرب خمر، که میزان شلاق آن ۸۰  تازیانه است که در هنگام رسیدگی به ارتکاب این جرم قاضی نمی تواند در رای خود میزان آن را از ۸۰ ضربه کم و یا زیاد کند 

متون حقوقی جزا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۱۶
حقوقدان

متون حقوقی؛ افراد زیادی پشت فرمان ماشین نشستن را دوست دارند البته شاید این علاقه اکثرا  در آقایان و از سنین کودکی شایع تر است. تا جایی که در سالیان نوجوانی لحظه شماری می کنند تا به سن قانونی برای دریافت گواهینامه رانندگی برسند تا بعد از اخذ تصدیق ،با خیالی آسوده رانندگی کنند .  اما یکی از موانع و مشکلاتی که در مسیر اخذ تصدیق رانندگی برای پسران جوان وجود دارد این است که  بخاطر نداشتن کارت پایان خدمت از ثبت نام در آموزشگاه‌های رانندگی و گرفتن گواهینامه محروم هستند، 

متون حقوقی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۱۴
حقوقدان

متون حقوقی؛ در هنگام خرید خودروی دست دوم نکات بسیار مهمی وجود دارد که به صورت خلاصه به 12 مورد از مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۵۵
حقوقدان